wtorek, 9 lutego 2016

Nauka języka angielskiego

Język angielski jest jednym z najpopularniejszych języków na świecie. Już nawet w przedszkolu małe dzieci uczą się go. Znajomość co najmniej 1 języka obcego to podstawa - angielski wydaję się być najprostszym, jednak wiele z nas ma z nim problemy. Dziś przedstawię wam mój sposób na jego naukę.
 Podstawą nauki jakiegokolwiek języka jest czytanie, słuchanie oglądanie filmów w tym języku, czyli prościej mówiąc otaczać się językiem w moim przypadku jest angielski. Ja jestem wzrokowcem, więc czytanie to u mnie podstawa.
English Matters ( cena około 10 zł, dostępne np w Empiku co dwa miesiące ) czasopismo, gdzie artykuły w całości napisane są w języku angielskim. Artykuły nawiązują do tego co się aktualnie dzieje na świecie. Na każdej stronie jest spis trudniejszych słówek . Na początku może wydawać się trudne, ale z czasem bez problemu  rozumiemy całość.

Kolejna rzecz to książki. W mojej kolekcji znajduję się Blondynka na językach Beaty Pawlikowskiej.
Są tu pojedyncze słowa, zwroty lub zdania podzielone na kategorie. Na jednej stronie są słowa po polsku na drugiej po angielsku. Jedną stronę zakrywamy i próbujemy sobie tłumaczyć. Dołączona jest także płyta z nagraniami poprawnej wymowy. Nie znajdziemy w niej żadnej gramatyki, tylko zwroty. Dzięki tej książce nauczyłam się wiele, co nawet zdziwiło moją nauczycielkę.




2 komentarze:

  1. Ja staram się czytać książki i oglądać filmy po angielsku, chociaż najlepiej mi się uczy rozmawiając z innymi ludźmi, do czego jestem zmuszona mieszkając w Anglii :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka Beaty Pawlikowskiej z serii Blondynka na Językach to według mnie bardzo dobra pozycja dla kogoś, kto chce nauczyć się mówić bez zagłębiania się w gramatykę języka angielskiego.
    Na tej stronie możecie posłuchaj pierwszej lekcji z tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Moda Uroda Lifestyle , Blogger