niedziela, 17 stycznia 2016

Dlaczego nie jem nabiału?

Nie jem mleka, a właściwie całego nabiału od ponad 6 miesięcy. Dlaczego? Spotkałam się z opinią, że może powodować nieprzyjaciół pojawiających się na twarzy ( nie jest to trądzik tylko krostki wyglądem przypominający trądzik).  Z racji tego, że borykałam się  tym problemem postanowiłam zrobić sobie odwyk od mleka na tydzień.  A efekty przerosły moje oczekiwania. Odstawiłam tylko  "czyste mleko", bez produktów w których skład wchodzi mleko. Moja cera poprawiła się diametralnie. Postanowiłam więc czytać uważnie etykiety i wyeliminować mleko w składach produktów które spożywam. Nie spodziewałam się, że mleko występuje w tak różnych produktach, nawet tych gdzie mleka się  nie spodziewam.
 Po miesiącu moja cera wygląda nawet ok, ale to nie jedyne efekty odstawieni mleka. Czuję się znacznie lepiej, mam więcej energii nie mam problemu wstać o 5 rano i iść spać o 23. Czuję się lżej, schudłam 0,5 kg, może to nie dużo ale zawsze coś. Na chwilę obecną nie żałuje odstawienia mleka, pomimo, że muszę uważnie sprawdzać etykiety, czasem coś przeoczę lub mam ochotę na czekoladę. Moja mama gdy usłyszała o moim pomyśle odstawienia nabiału była zaskoczona i sceptycznie nastawiona. Do tej pory nie uważa, że cała poprawa mojej cery oraz samopoczucia to zasługa mleka. 

   Kilka dodatkowych powodów dla których nie warto pić mleka
  • mleko krowie dostępne w sklepach jest produktem wysokoprzetworzonym
  • prowadzi do złamań kości
  • zwiększa zachorowalność na nowotwory
  • powoduje anemię
  • zwiększa zachorowalność na choroby serca
  • powoduje kamienie nerkowe
  • sprzyja otyłości i brak efektów odchudzania
  • może powodować zaćmę
Więcej informacji na temat mleka oraz skutków jego spożywania jest tutaj

4 komentarze:

  1. Znam te komentarze rodziców, że przecież mleko ma dużo witaminy D, że potrzebne jest do rozwoju kości. Może prawdziwe mleko tak, ale typowe mleko z półki? Nie sądzę. Odstawiłam czyste mleko, ale nie wyobrażam sobie nie jeść takich rzeczy jak ser czy czekolada ;) Nie wiem czy to pomogło mi się uporać z wypryskami, bo w tym samym czasie zaczęłam ograniczać słodycze i stosować bardziej naturalną pielęgnację twarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w stałym kontakcie z lekarzem, który potwierdza to, mleko może prowadzić do powstawania wyprysków. Sam odradził mi jedzenia całego nabiału, dużo pomogło, w przyszłości możliwe, że zastosuję dodatkowe wspomaganie lekami.

      Usuń
  2. ja w sumie jakoś bardzo i tak nie jem nabiału ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie na nabiale schudłam ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Moda Uroda Lifestyle , Blogger